Doelgroepen analyse

Het doelgroepen-analyse is er om inzicht te geven in actuele doelgroep-informatie en om deze informatie te gebruiken als basis voor je recruitmentproces. We analyseren hiermee de factoren die van invloed zijn op de haalbaarheid van de wervingsdoelstelling.

De informatie bestaat uit een marktanalyse, kandidaat-analyse en een vacature-analyse waarbij we kijken naar de:

  • wervingshaalbaarheid; (arbeidsmarktinformatie, concurrenten op de arbeidsmarkt, baanwisselingen, arbeidsmarktactiviteit, werkervaring)
  • Achtergrondkenmerken van de doelgroep (werk en opleiding, sociaal demografisch, mobiliteit);
  • Hoe breng je de doelgroep in beweging;
  • Hoe bereik je deze doelgroep; (top orientatiebronnen, hoe bewegen ze zich op social media, belangrijke vacaturesites, top niche sites, belangrijke printmedia, belangrijke overige websites.
  • Hoe benader je de doelgroep; (top contactfactoren, top afhaakfactoren, benaderfrequentie)
  • Hoe bereik en benader je de latente doelgroep ( belangrijkste websites in dagelijks mediagedrag, hobby’s en interesses, top gebruikte apps, typerende apps)

Wil jij ook graag een doelgroepen analyse om jouw recruitmentproces scherper in kaart te krijgen? Neem contact op!

Neem contact met ons op!

Wil jij weten wat de doelgroepen-analyse voor jouw organisatie kan betekenen? Neem contact op!

Delen

Vul hieronder jouw gegevens in en het e-mailadres van de persoon waarmee je deze pagina wilt delen.